۱۴۰۰ پنج شنبه ۴ آذر چاپ
مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت :

گرانفروشی وکم فروشی ، بیشترین تخلفات بازار در هفت ماهه سال جاری

گرانفروشی وکم فروشی ، بیشترین تخلفات بازار در هفت ماهه سال جاری

ایران نو:براساس گزارشی که مدیر کل بازرسی ویژه وامور تعزیرات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از وضعیت شکایت و تخلفات بازار درهفت ماهه سال جاری ارائه کرد ؛ بیشترین تعداد شکایات دریافتی به ترتیب به گرانفروشی ، کم فروشی و تقلب تعلق داشته است.

  به گزارش روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سیدمجتبی سجادی جزی با بیان این مطلب افزود: از ابتدای سال تا پایان مهرماه امسال ۱۲۱ هزار و ۸۷۰ فقره گزارش و شکایت مردمی در خصوص کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها دریافت شده است.

 

وی تصریح کرد: از مجموع شکایات رسیدگی شده ۴ هزار و ۷۵۳ فقره منجر به تنظیم برگ گزارش بازرسی و ۶ هزار و ۳۳۱ فقره منجر به عدم احراز تخلف و ۴ هزار و ۴۶۳ فقره به علت انجام کار کارشناسی در حال پیگیری می باشد.

 

سجادی ؛ با اعلام این که از این تعداد شکایات ۱۳ هزار و ۵۳۴ فقره مربوط به کالا بوده است، گفت: ۲ هزار و ۱۳ فقره مربوط به خدمات بوده است.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: در همین مدت، بیشترین شکایت دریافت شده در بخش کالا مربوط به انواع نان، سبزیجات و گوشت مرغ و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و رستوران های غذاخوری است.

 

مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت با اعلام اینکه بیشترین شکایات بر اساس نوع تخلف به ترتیب مربوط به گرانفروشی ، کم فروشی ، تقلب و عدم درج قیمت است، گفت: در ارتباط با نحوه دریافت شکایات در مجموع ۱۰ هزار و ۲۱۶ فقره به صورت تلفنی، ۲ هزار و ۶۹ فقره به صورت حضوری و ۳ هزار و ۲۶۲ فقره بصورت کتبی بوده است.

کلید واژه‌ها:
دیدگاه دیگران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بیمه کوثر بیمه دی بانک سپه فروشگاه کوروش بنر بیمه پارسیان بیمه دانا شرکت شیر پگاه شرکت ذوب اهن بیمه رازی
پربیننده‌ترین خبرها
آخرین خبرها