۱۳۹۹ شنبه ۴ بهمن چاپ
مدیر کل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی:

ضرورت توسعه سامانه‌ها و زیرساخت‌های مخابراتی برای اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک

ضرورت توسعه سامانه‌ها و زیرساخت‌های مخابراتی برای اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک

مدیر کل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی یکی از ذینفعان اصلی اجرای نسخه نویسی الکترونیک را پزشکان دانست و افزود: در اجرای این طرح مشکلاتی از جمله قطع و وصل شدن سامانه‌ها و زیرساخت‌های مخابراتی وجود دارد که نیاز به توسعه دارد ولی با توجه به بستر موجود همراهی و همکاری جامعه پزشکی بسیار خوب بوده است.

دکتر شهرام غفاری در گفت‌وگو با پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، هماهنگی سازمان‌های بیمه‌گر در اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این هماهنگی به نظام سلامت برای پیشبرد اهداف و برنامه‌ها کمک قابل توجهی می‌کند. وقتی هر سازمان بیمه گری با سازوکار متفاوت و مخصوص به خودش وارد عرصه اجرا شود، مشکلاتی را در اجرا برای پزشک، داروخانه و مراکز طرف قرارداد ایجاد می کند به همین د لیل هماهنگی بیمه‌ها، اجرا را برای نظام سلامت و مخاطبان راحت تر می کند.

مدیر کل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: طبیعتا این هماهنگی به دبیرخانه شورای عالی بیمه منتقل شده و در آنجا تبلورعینی پیدا می‌کند و در این صورت وزارت بهداشت به جای اینکه با تک تک بیمه‌ها مذاکره کند، همکاری بهتری برای انجام راهکارهای اجرایی با بیمه‌ها خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه روزانه ۱۳۰ هزار نسخه به صورت الکترونیک تنها در سازمان تامین اجتماعی ثبت می‌شود، گفت: نبود کدینگ براساس استاندارد کشوری یکی از مشکلات اجرای این طرح بود که اخیرا وزارت بهداشت این موضوع را ابلاغ کرده است. در صورتی که این اقدام از یک سال قبل انجام می‌شد، طبیعتا کار ساده تر می شد ولی پیش از این سازمان تامین اجتماعی  و سازمان بیمه سلامت ایران سیستم کدینگ خود را به روز کردند که ۹۹ درصد آن شبیه به هم بود ولی یک درصد اختلاف وجود داشت که همین موضوع، پزشکان را در اجرا دچار مشکل می‌کرد.

مدیر کل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: همراهی بیمه‌ها و جامعه پزشکی تضمین کننده موفقیت طرح است که برای اجرای بهتر لازم است که علاوه بر به روز شدن سامانه‌ها، کدینگ‌ها و دستورالعمل‌ها نیز یکسان شود.

کلید واژه‌ها:
دیدگاه دیگران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بنر بانک سپه بیمه پارسیان بنر بانک گردشگری بنر بیمه کوثر بنر بانک گردشگری بنر سازمان تامین اجتماعی بیمه رازی
پربیننده‌ترین خبرها
آخرین خبرها