۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۲ آذر چاپ

نقش روابط عمومی دیجیتال در بهبود فرآیند اطلاع‌ رسانی

نقش روابط عمومی دیجیتال در بهبود فرآیند اطلاع‌ رسانی

ایراننو:داود شکری مدیر روابط عمومی و تبلیغات شرکت بیمه – صنعت بیمه در حوزه روابط عمومی باید در این زمینه پیشگام باشد و با بهره گیری از ابزارهای الکترونیکی، تلاش کند تا مخاطبان و مشتریان را هرچه بیشتر با جدیدترین خدمات و محصولات بیمه ای آشنا کرده و آنها را برای استفاده از این خدمات تشویق کند.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-||  امروزه فناوری‌ های نوین، تمام زندگی و محیط کار ما را تحت الشعاع قرار داده و بشر امروز بدون بهره‌ گیری از تبعات آن، امکان عملی برای ادامه حیات خود ندارد. شتاب انتشار اطلاعات ناشی از عصر دیجیتال و الکترونیک به حدی است که می ‌توان از آن به انفجار اطلاعات تعبیر کرد.

تعداد کاربران اینترنت در چند سال‌ اخیر با نرخ بالایی در حال رشد است که فرصت مناسبی را جهت بهره‌برداری فعالین کسب‌وکار از جمله صنعت بیمه فراهم نموده است. در همین راستا و بر مبنای بررسی‌های موسسه پژوهشی ای‌سی‌نیلسن استفاده از اینترنت در صنعت بیمه نیز با سرعت بالایی در حال افزایش است.

روابط عمومی به عنوان حلقه واسط و اتصال‌ دهنده نهادها و سازمان‌ ها موظف به همگونی و همسانی با فرآیند اطلاعات در جهت نو شدن است که با ایجاد و گسترش زیربناهای ارتباطی، ایجاد شبکه‌های اطلاعاتی و جذب نیروهای متخصص، این امکان را فراهم می ‌آورد تا سازمان نوینی پدید آید.

مبحثی که اخیرا با آن سر و کار داریم  روابط عمومی دیجیتال  است که مبتنی بر استفاده از فناوری های دیجیتالی علی الخصوص کاربردهایی از قبیل افزایش دسترسی و ارائه خدمات و اطلاعات ارتباطی به کاربران و سازمان‌ها و نهادها و دریافت اطلاعات از طریق آنهاست.

در روابط عمومی الکترونیکی و دیجیتال، کسب نظرات مخاطبان در کوتاه‌ترین زمان، ممکن می شود و ارتباط دو طرفه با مخاطب برقرار شده و دریافت نظرات و انتقادات آنها به آسان ترین شکل ممکن صورت می گیرد، چرا که تعامل با مخاطب بیشتر می‌شود و بلافاصله می ‌توان نظرات مخاطبان را جویا شد.

روابط عمومی در جوامع اطلاعاتی آینده نقش مهمی در امر اطلاع‌رسانی بهینه، ارائه سرویس‌ها و خدمات به تک‌ تک افراد جامعه خواهد داشت و روابط عمومی دیجیتال سبب تسهیل دسترسی شهروندان و مخاطبان به اطلاعات و خدمات مورد نیاز، بهبود پاسخگویی و اطلاع‌ رسانی به مخاطبان و ساده‌ سازی فرآیندهای ارتباطات و کاهش هزینه‌ ها خواهد شد.

همچنین روابط عمومی دیجیتال جهت ایفای نقش های مورد اشاره، از ویژگی ‌های خاصی برخوردار است: روابط عمومی در جامعه اطلاعاتی باید با برنامه ‌ریزی و اطلاع‌ رسانی دقیق، امکان جستجو در لایه ‌های مختلف سازمان را فراهم آورد.

در خصوص ضرورت روابط عمومی الکترونیک در صنعت بیمه باید بگوییم که با توجه به ماهیت خدمات بیمه ای و تعدد مشتریان و بیمه گذاران در رشته های مختلف، ضرورت حرکت روابط عمومی به سمت ابزارهای ارتباطی جدید، بیش از گذشته مورد توجه قرار می گیرد.

در همین راستا صنعت بیمه در حوزه روابط عمومی باید در این زمینه پیشگام باشد و با بهره گیری از ابزارهای الکترونیکی، تلاش کند تا مخاطبان و مشتریان را هرچه بیشتر با جدیدترین خدمات و محصولات بیمه ای آشنا کرده و آنها را برای استفاده از این خدمات تشویق کند.

 

 

N20838514photo_2018-07-21_14-00-19

کلید واژه‌ها:
دیدگاه دیگران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بیمه دانا شرکت شیر پگاه بانک گردشگری بانک ملی ایران بیمه رازی بنر بانک گردشگری موسسه ملل بنر بانک سپه
پربیننده‌ترین خبرها
آخرین خبرها