۱۳۹۹ سه شنبه ۲۵ شهريور چاپ

ترسیم نقشه راه افزایش ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی در منطقه ۲۲

ترسیم نقشه راه افزایش ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی در منطقه ۲۲

در نشستی كه شهردار و مدیران شهری منطقه ٢٢ با مدیرعامل شركت اتوبوسرانی شهر تهران برگزار كرد، مشكلات كمبود اتوبوس در منطقه بررسی شد

به گزارش ایران نو؛ علی نوذرپور با بیان اینكه یكی از دغدغه های مدیریت شهری منطقه، رفع مشكل كمبود اتوبوسرانی در منطقه است، گفت: با توجه به افزایش رو به رشد جمعیت پذیری منطقه، بخصوص افزایش جمعیت ٦٠ تا٧٠ هزار نفری خیابان شهید خرازی تا پایان سال، اثرات كمبود ناوگان اتوبوسرانی در منطقه نمایان تَر خواهد شد.

وی افزود: تا پایان سال جاری و در سال اینده شاهد توسعه پراكنده ای در سطح منطقه خواهیم بود و برج های مسكونی آماده تحویل به ساكنین آنها خواهند بود و اولین موضوعی كه باید به آن رسیدگی شود بحث حمل و نقل عمومی است كه برای حل این مسئله باید دست بكار شد.
شهردار منطقه ٢٢ ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری هایی كه در بحث مترو داشتیم، توانستیم خط ١٠ مترو را به منطقه بیاوریم و كمك شایانی به بحث حمل و نقل ریلی انجام دهیم.
شهردار منطقه٢٢ در پاسخ به سوال مدیرعامل شركت واحد اتوبوسرانی درباره اینكه ایا شهرداری منطقه می تواند در حوزه حمل و نقل اتوبوسرانی منطقه و حفظ خطوط منطقه یاری رسان باشد، گفت: از آنجایی كه در منطقه نقدیندگی وجود ندارد و تخصیص نقدینگی فقط در مركز انجام می شود، این امر امكانپذیر نیست.
وی ادامه داد: همانگونه كه با مترو تفاهم نامه ای منعقد كردیم و از زمین و عوارض خدماتی برخی مجتمع ها برای پیشبرد ساخت مترو تهاتر كردیم، شهرداری منطقه می تواند با منعقد كردن تفاهم نامه ای از ظرفیت مستحدثات استفاده كند و شركت اتوبوسرانی به ازای این مستحدثات، اتوبوس خریداری كند و بتواند خدمات بیشتر و بهتری به شهروندان ارائه دهد.

محمود ترفع مدیرعامل شركت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در این نشست به قراردادی كه این شركت برای تامین ٣٣٠ دستگاه اتوبوس در حال تنظیم است اشاره كرد و گفت: در صورت نهایی شدن این قرارداد تعداد ٣٠٠٠ دستگاه اتوبوس با سوخت LNG تولید خواهد شد كه بخش عمده ای از مشكلات حمل و نقل عمومی شهر تهران برطرف خواهد شد.
وی ادامه داد: با اجرای این قرارداد با استفاده از محل بند ١٢ مصوبه شورای اقتصاد ، با بازگشت سرمایه، می توان سوخت LNG را كه بیش از ٩٠ درصد آن از متان تشكیل شده و به نوعی سوخت پاك محسوب می شود و با استاندارد یورو ٦ را وارد چرخه سوخت حمل و نقل کرد.
ترفع افزود: اگر شهرداری ٢٥ درصد از هزینه خرید اتوبوس را بپردازد، ٧٥درصد مابقی از محل مصوبه پرداخت خواهد شد.

دیدگاه دیگران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بیمه پارسیان بنر بیمه کوثر بنر بانک گردشگری بانک کار افرین بنر سازمان تامین اجتماعی بانک گردشگری موسسه اعتباری ملل بانک اینده
پربیننده‌ترین خبرها
آخرین خبرها