۱۳۹۸ جمعه ۱۵ آذر چاپ

در زمينه وصول مطالبات شرايط مشتريان بايد در نظر گرفته شود

در زمينه وصول مطالبات شرايط مشتريان بايد در نظر گرفته شود

ایران نو:دكتر حسين مهري رييس هيأت مديره و مديرعامل بانك صنعت و معدن گفت: در زمينه وصول مطالبات، تكيه اين بانك بر همكاري و تعامل با مشتريان است و ما بر اين باوريم كه شرايط هر يك از آنها بايد در نظر گرفته شود.

به گزارش  ایران نو، وي كه در جمع كاركنان بخش وصول مطالبات اين بانك سخن مي گفت، تأكيد كرد : در شرايط تحريم هاي ظالمانه اقتصادي و كاهش مراودات بين المللي كشورمان با ديگر كشورها، توليد كنندگان با وضعيت دشواري روبه رو هستند و مشكل تورم و بيكاري شرايطي را رقم مي زند كه وصول مطالبات را با مشكل مواجه مي سازد .
وي عنوان داشت : در شرايط ياد شده كارشناسان وصول مطالبات درگير تعارض چند جانبه اي هستند به صورتي كه از يك طرف بايد منافع بانك را در نظر بگيرند و از سوي ديگر محدوديت هايي در زمينه تعطيلي واحدهاي توليدي مطرح است كه وظيفه ما در اين شرايط خاص حفظ و رونق توليد و اشتغال موجود است.
وي يادآور شد : سياست جديد بانك اين است كه از همان ابتداي پذيرش طرح ها ، اهليت و صلاحيت متقاضيان تسهيلات با دقت نظر مورد بررسي قرار گيرد و در شناخت و ارزيابي اقليم منطقه اجراي طرح و دسترسي به مواد اوليه و بازار فروش محصولات تمام جوانب به درستي در نظر گرفته شود .
وي افزود : رعايت موارد ياد شده و بررسي دقيق گزارش توجيهي طرح و اخذ 10 تا 30 درصد وثيقه خارج از محل اجراي طرح عاملي بازدارنده براي معوق شدن مطالبات اين بانك است .
دكتر مهري تصريح كرد: لازم است، گزينش مشتريان و افزايش سهم الشركه در دستور كار قرار گيرد تا مشتري نيز در ريسك بانك شريك باشد .
وي ادامه داد: در سال جاري وصول مطالبات 45 درصد رشد داشته است و بايد تلاش بيشتري براي مذاكره و تعامل با مشتريان صورت گيرد زيرا منابع بانك در وضعيت مطلوبي نيست و براي عمل به تعهدات لازم است وصول مطالبات و تعيين تكليف پرونده هاي اين بخش با شتاب بيشتري دنبال شود .
دكتر مهري اظهار داشت : با تقويت شعب بانك و انتقال تجارب و مهارت‌هاي مديران ستادي به مديران استاني، امكان تفويض قسمتي از ‌اختيارات بخش وصول مطالبات به شعب بانك وجود دارد و با ساماندهي پرونده‌هاي اين قسمت و شفاف‌سازي امور، اين كار با سرعت بيشتري انجام خواهد شد .
اصغر پاك‌طينت عضو هيات مديره بانك صنعت و معدن در ادامه مباحث ياد شده بيان داشت : بخش وصول مطالبات از حساسيت زيادي برخوردار است و كاركنان بايد پس از كسب تجربه و مهارت كافي وارد بخش وصول مطالبات شوند .
وي گفت : نحوه فعاليت بانك بايد به گونه‌اي باشد كه پس از بهره‌برداري طرح‌هاي توليدي ، ارتباط و تعامل مناسب با شركت‌ها حفظ شود و در هر مرحله براي ادامه كار واحد صنعتي در كنار مشتريان باشيم و مشاوره‌هاي لازم را ارائه نماييم .
پاك‌طينت عنوان داشت : برخورد ما با بدهكاران بايد با هدف مساعدت باشد زيرا ما در سود و زيان شريك مشتريان هستيم و بايد با توجه به نوسانات ارزي و افزايش قيمت مواد اوليه و تجهيزات، شرايط هريك از آنان را در نظر بگيريم و اقدامات حقوقي و صدور اجراييه به عنوان راه حل نهايي در مراحل بعد از برگزاري جلسات مذاكره قرار دارد .
وي بيان داشت : فقدان نهادهاي مالي چابك و نبود اطلاعات مدون در خصوص رفتار مشتريان ريسك اعتباري بانك را بالا مي‌برد اما مي‌توان با كمك شعب بانك در اين خصوص، اطلاعات لازم جمع‌آوري شود و براي هر مشتري در مورد وصول مطالبات يك نسخه و راه‌حل خاص همان مشتري را در نظر بگيريم .

دیدگاه دیگران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بیمه  کوثر بانک صادرات ایران بیمه پارسیان بنر بانک سینا
پربیننده‌ترین خبرها
آخرین خبرها