۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت چاپ

تدابیر شرکت شهروند برای مقابله با سوداگران بازار

تدابیر شرکت شهروند برای مقابله با سوداگران بازار

ایران نو: مدیریت مجموعه شهروند، با عرضه بخشی از ذخایر استراتژیک خود در ماه رمضان توطئه های سودجویان را برای سوداگری و فرصت طلبی از آشفتگی بازار تا حد زیادی خنثی کرد.

به گزارش  ایران نو، با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و در شرایطی که از یک سو تحریم های ناجوانمردانه آمریکا و از سویی دیگر سیل خانمان سوز در ابتدای سال نو عامل از بین رفتن مزارع کشاورزی شد و اقتصاد کشور را با چالش بزرگی مواجه کرده و قیمت های سر به فلک کشیده اقلام مصرفی قدرت خرید مردم را به شدت کاهش داده است، سوداگران همچنان از هیچ تلاشی برای کسب سود بیش تر و لطمه زدن به زندگی معیشتی مردم دریغ نمی کنند.

سودجویان با احتکار کالاهای مصرفی از آب گل آلود ماهی گرفته و با دامن زدن به تلاطمات بازار  موجب شدند اقلام مصرفی مردم ناگهان کمیاب شده و امنیت بازار با تهدید مواجه شود، به گفته مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی علی رغم این که نیاز ماهانه کشور به شکر ۱۸۰ هزار تن است، از ابتدای اسفند تاکنون ۳۰۶ هزار تن شکر وارداتی به بازار عرضه شده است اما به علت برخی سودجویی ها و هیجانات بازار هنوز قیمت شکر تثبیت نشده است.

در این شرایط به نظر می رسد ضرورت وجود سازمانی که همسو با دولت با مدیریت بازار و کنترل قیمت ها برای بهبود زندگی معیشتی مردم تلاش کند بیش از پیش احساس می شود، شهرداری ها که فلسفه وجوی شان خدمت رسانی و ارتقا سطح زندگی شهروندان است رسالت بزرگی را در این شرایط نابسامان بر دوش خود احساس می کنند.

استفاده از ذخایر استراتژیک شهروند در راستای تامین امنیت بازار

فروشگاه های شهروند به عنوان بازوی اجرایی مدیریت شهری که همواره تلاش کرده در تنگناهای اقتصادی در کنار مردم باشد این بار نیز در راستای تنظیم بازار و تعدیل قیمت ها در ماه رمضان کالاهای اساسی شهروندان را بدون تغییر قیمت در فروشگاه های خود عرضه کرد تا شهروندان به دور از تلاطمات بازار مایحتاج ضروری خود را با قیمت های پایین تر از قیمت بازار دریافت کنند.

مدیریت مجموعه شهروند، با عرضه بخشی از ذخایر استراتژیک خود در ماه رمضان توطئه های سودجویان را برای سوداگری و فرصت طلبی از آشفتگی بازار تا حد زیادی خنثی کرد و تا حد امکان با پر کردن غرفه های خود  تلاش کرد مردم کمبود های موجود در بازار را کمتر حس کرده و با آرامش خاطر بیشتری بتوانند محصولات مورد نیاز خود را تهیه کنند.

خرما و برنج به عنوان یکی از اقلام پر مصرف برای سفره های افطار روزه داران هدف اصلی سوداگران بازار قرار گرفته و با انبار کردن آن قبل از ماه رمضان سعی در عرضه آن با چند برابر قیمت داشتند که فروشگاه های شهروند توانست با عرضه انواع خرما با تخفیفات مناسب برنامه های آن ها را برای سودجویی از شرایط متلاطم بازار بر هم بزند.

حسن خلیل آبادی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در خصوص استفاده از ذخایر استراتژیک شرکت شهروند در شرایط تنش‌زا بیان کرد: فروشگاه های زنجیره ای برای تنظیم قیمت‌های بازار در شرایط سخت و تنش‌زا از دپوی استراتژیک خود استفاده می‌کند و محصولاتی که برای مواقع بحرانی در انبارهای خود نگهداری می‌کنند را در اختیار شهروندان قرار می دهد، که این موضوع به تنهایی باعث عرضه اجناس با قیمت قبل از گرانی می‌باشد، فروشگاه های شهروند همواره حامی مردم بوده و تمام توان خود را برای کمک به اقتصاد خانوار به کار می گیرد.

همچنین شهربانو امانی، دیگر عضو شورای شهر تهران در خصوص اقدامات مجموعه شهروند در آرامش بازار ماه رمضان نیز اظهار داشت: متاسفانه سودجویان در ماه رمضان منتظر فرصت بودند و برای کسب سود بیشتر با سوداگری فشارهای اقتصادی زیادی بر دوش مردم جامعه وارد کردند در همین راستا برخی کالاهایی همچون ماکارونی، برنج و خرما با افزایش قیمت کاذب مواجه شدند، در این شرایط شرکت شهروند به عنوان بازوی مدیریت شهری توانست با ایجاد تخفیف‌های ویژه بر روی اقلام پر مصرف به آرام سازی بازار ماه رمضان کمک کند.

دیدگاه دیگران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک ملی ایران
پربیننده‌ترین خبرها
آخرین خبرها