۱۳۹۷ دوشنبه ۱۵ بهمن چاپ
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی خبر داد

افتتاح سامانه جامع خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی با 30 خدمت غیرحضوری در اسفندماه

افتتاح سامانه جامع خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی با 30 خدمت غیرحضوری در اسفندماه

ایران نو:سرپرست سازمان تأمین اجتماعی گسترش خدمات غیرحضوری را اولین و مهمترین اولویت این سازمان برشمرد و گفت: سامانه جامع خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی از ماه آینده با 30 خدمت غیرحضوری به بهره برداری می رسد و تعداد سرویس های غیرحضوری به زودی و تا 2 ماه آینده به بیش از 60 خدمت می رسد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، محمدحسن زدا در جلسه هم اندیشی تشکل های کارگران و بازنشستگان استان مازندران اظهار داشت: خدمات سازمان تأمین اجتماعی به کارگران و بازنشستگان باید توسعه پیدا کند و همه جوانب زندگی این عزیزان باید مورد توجه باشد.وی حمایت کارگران و بازنشستگان از سازمان تأمین اجتماعی را بزرگترین و ارزشمند ترین سرمایه این سازمان دانست و اظهار داشت: کار بزرگ مرحوم دکتر نوربخش احیای معاونت فرهنگی در این سازمان است که دبیرخانه دائمی برای ارتباط با کارگران و شرکای اجتماعی ایجاد شده است و از زحمات این معاونت تشکر می کنیم.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به طراحی نظام چند لایه رفاه و تأمین اجتماعی گفت: در نظام چند لایه بیمه اجتماعی تکمیلی در کنار بیمه تکمیلی درمان پیش بینی شده است که براساس آن افراد می توانند برای دریافت حقوق بازنشستگی بیشتر در زمان اشتغال حق بیمه پرداخت کنند.زدا سخنان اخیر سرپرست وزارت بهداشت مبنی بر عدم امکان ادغام درمان تأمین اجتماعی با خدمات درمانی سایر ارگانها را قابل تقدیر دانست و گفت: این سخن کاملا درستی است و مرحوم دکتر نوربخش برای تحقق این موضوع تلاش زیادی کرد.

* پایان اختلاف 5 ساله وزارت بهداشت با سازمان تامین اجتماعی

وی از بازدید سرپرست وزارت بهداشت و وزیر ارتباطات از سامانه نسخه الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی طی روزهای آینده خبر داد و گفت: این سامانه در مراکز درمانی تأمین اجتماعی به طور کامل مستقر شده است و می تواند در تمامی مراکز درمانی طرف قرارداد نیز گسترش یابد. سرپرست سازمان تأمین اجتماعی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز گفت:  در این زمینه با کانون های بازنشستگان مشورت کرده ایم و به مدل مشخصی رسیده ایم که اجرای آن 12 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. امیدواریم اعتبار مورد نیاز در بودجه سال آینده کشور گنجانده شود.

محمدحسن زدا زدا با بیان اینکه فصل جدیدی از همکاری سازمان تأمین اجتماعی با وزارت بهداشت آغاز شده است، ادامه داد: اینکه خدمات درمانی به درستی و در مسیر صحیح ارائه شود خواسته اصلی سازمان های بیمه گر است. امیدواریم زیرساختهای لازم در این زمینه توسعه پیدا کند و مدیریت هزینه ها درمانی ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه برنامه حذف دفترچه و HIS در سازمان تأمین اجتماعی کاملا مستقر شده است، گفت: در دو سال اخیر 140 میلیون نسخه الکترونیک در مراکز درمانی ملکی تولید شده است. حذف دفترچه در تمامی مراکز به طور کامل مستقر شده و در مراکز طرف قرارداد نیز این طرح در حال توسعه است. سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به فعالیت های این سازمان در اجرای طرح پزشک خانواده، گفت: برای اجرای طرح پزشک خانواده تا کنون 1200میلیارد تومان در دو استان مازندران و فارس هزینه شده است.

اختصاص کد دستوری از سوی سازمان تامین اجتماعی برای پیگیری بسته حمایتی

سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: کد دستوری USSD از سوی این سازمان برای بیمه شدگان و مستمری بگیرانی که در خصوص بسته حمایتی دولت سئوال دارند، اختصاص یافت. محمد حسن زدا افزود: این افراد می توانند کد دستوری #8*142* را شماره گیری و کدملی سرپرست خانوار را وارد کنند تا پاسخ برای آنها ارسال شود که آیا مشمول دریافت این کمک هستند یا خیر؟ وی با بیان اینکه در روزهای گذشته مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی (1420)تماس های فراوانی در این خصوص را پاسخ داده است، گفت: کد دستوری مذکور برای پاسخگویی بهتر و بیشتر مخاطبان تعریف شده است.

زدا با اشاره به ارائه بسته کمک دولت به بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: به 6 میلیون و 150 هزار نفر از بیمه شدگان و 2 میلیون و 600 میلیون نفر مستمری بگیر  این سازمان  که شرایط دریافت این کمک را داشته اند، بسته حمایتی پرداخت شده است

کلید واژه‌ها:
دیدگاه دیگران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک ملی ایران بیمه تامین اجتماعی
پربیننده‌ترین خبرها
آخرین خبرها